Montag, 2. Dezember 2013

Dengang der var skibsfart på Sortedamssøen

De ansvarlige i byens vandvæsen var ikke begejstrede for motorbådene, der brugte petroleum som drivkraft. Man måtte tænke på naturen. Og hvad med de mange svaner, der ynglede i søen? Men købmanden blev skibsreder og passagersejladserne mellem Østerbrogade og Gyldenløvesgade begyndte i 1894.



via www.b.dk http://www.b.dk/kultur/dengang-der-var-skibsfart-paa-sortedamssoeen

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen