Høflighed koster ikke noget. Ja, faktisk kan man ligefrem tjene på den. Så gad vide hvorfor vi danskere har så svært ved den. Udsat for en række forskellige kulturers tilgang til service og omgangstone, så mærker man det tydeligt, når man er »kommet hjem.«Vi plejer at bryste os af vores danske dannelse og hjælpsomhed. Der er bestemt noget om snakken, og særligt set i lyset af vores egne normer for, hvad der er ret og rimeligt.
via www.b.dk http://www.b.dk/kommentarer/vaer-saa-artig
via www.b.dk http://www.b.dk/kommentarer/vaer-saa-artig
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen