At være politiker er noget unikt på arbejdsmarkedet: Som reelt den eneste gruppe i landet kan man stemme sig selv til en højere indkomst, som vel at mærke betales af skatteborgerne. Meget a propos har et flertal af Folketingets partier – alle andre end Enhedslisten, Dansk Folkeparti og Liberal Alliance – netop iværksat en noget speciel proces. Man har således nedsat en såkaldt Vederlagskommission bestående af forhenværende toppolitikere og topembedsmænd – den slags der ofte får jobs af netop politikere og embedsmænd.
via www.b.dk http://ift.tt/1kg63gZ
Foto: Morten Germund
via www.b.dk http://ift.tt/1kg63gZ
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen