Sonntag, 3. August 2014

Militante oprørere erobrer tre byer i Irak

IRAK: Sunnimuslimske oprørere fra gruppen Den Islamiske Stat (IS) har ifølge vidner og en kurdisk embedsmand erobret endnu en by i det nordlige Irak, skriver Reuters.Der er tale byen Wana nær Mosul Dæmningen, og erobringen er sket i kølvandet på, at de militante oprørere indtog to andre byer og et oliefelt efter kampe mod kurdiske styrker.IS, der har rødder i terrornetværket al-Qaeda, udgør den største trussel mod Iraks stabilitet, siden Saddam Hussein blev væltet som præsident i 2003.BNB



via www.b.dk http://ift.tt/1uWKaYM

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen