Direktøren for Danske Havne argumenterer i et læserbrev for, at fremtidig færgebetjening af Bornholm ikke udelukkende bør ske via Sverige (Ystad), som det diskuteres, men fortsat via Køge, da man herved fastholder danske arbejdspladser og havneindtægter.Forbindelsen via Sverige er ustabil med den nuværende katamaran, der er uanvendelig i høj søgang. Hertil kommer grænsehindringer vedr. vaccination af dyr, sygesikring, patienttransport mv. samt kørsel over Sverige i vintervejr og mørke.
via www.b.dk http://ift.tt/1yXivaf
via www.b.dk http://ift.tt/1yXivaf
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen