Officielt hylder vi i demokratiet den sproglige, rationelle argumentation i form af diskussion, dvs. magtfri meningsudveksling mellem frie og lige individer. Men sproglig offentlig påvirkning i demokratiet foregår aldrig som åben diskussion, men altid i form af debat, dvs. polemiske angreb på modstandere fra fastlåste positioner med meninger, som er strategiske og magtbestemte. Den stærkeste påvirkning i offentligheden er dog slet ikke sproglig, og altså hverken diskussion eller debat, men udføres med voldelige aktioner.
via www.b.dk http://ift.tt/1JA4EOk
Foto:
via www.b.dk http://ift.tt/1JA4EOk
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen