Sonntag, 22. Februar 2015

Voldsparadokset

Officielt hylder vi i demokratiet den sproglige, rationelle argumentation i form af diskussion, dvs. magtfri meningsudveksling mellem frie og lige individer. Men sproglig offentlig påvirkning i demokratiet foregår aldrig som åben diskussion, men altid i form af debat, dvs. polemiske angreb på modstandere fra fastlåste positioner med meninger, som er strategiske og magtbestemte. Den stærkeste påvirkning i offentligheden er dog slet ikke sproglig, og altså hverken diskussion eller debat, men udføres med voldelige aktioner.

Foto:






via www.b.dk http://ift.tt/1JA4EOk

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen