Sonntag, 24. November 2013

Det går aftalen om Irans atomprogram ud på

Stormagterne USA, Rusland, Kina, Frankrig, Tyskland og Storbritannien er blevet enige om en aftale med Iran om landets omstridte atomprogram.Til gengæld for en begrænsning af atomprogrammet bliver sanktionerne mod Iran lempet. Der vil stadig være omfattende sanktioner mod landet, men parterne har aftalt, at der ikke vil blive indført nye sanktioner i de kommende seks måneder, hvis Iran overholder aftalen.FNs atomagentur skal ifølge aftalen være med til at overvåge Irans atomprogram. Iran vil med aftalen få adgang til 4,2 milliarder dollar i udenlandsk valuta.



via www.b.dk http://www.b.dk/globalt/det-gaar-aftalen-om-irans-atomprogram-ud-paa

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen