Er der nogen, der kan huske forfatteren Rifbjerg i de »gode gamle dage« i 1960’erne? Da han smædede borgerskabet og heglede dem igennem for at være »ligusterfascister« og gjorde dem i den grad til grin i revyer som f.eks. »Gris på Gaflen« – hån, spot og latterliggørelse? Sammen med de kulturradikale venner Jesper Jensen, Leif Panduro, Niels Barfoed og mange andre, godt promoveret af DR og andre medier. Dengang det litterære parnas hyggede sig på danskernes bekostning, skrev de af hjertens lyst, hvor dumme »danskerne« var. Gud, hvor blev »de borgerlige« gjort til grin dengang!
via www.b.dk http://ift.tt/1JA4F54
via www.b.dk http://ift.tt/1JA4F54
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen